1. Strona główna
  2. Blog
  3. 3 sposoby na ponowne zmotywowanie się do ćwiczeń

3 sposoby na ponowne zmotywowanie się do ćwiczeń

Barbara | 2 września 2021
3 sposoby na ponowne zmotywowanie się do ćwiczeń

Powrót na siłownię i zajęcia fitness nigdy nie jest łatwą sprawą. Co zrobić, aby ponownie regularnie chodzić na treningi?

Wrzesień dla wielu osób jest początkiem, w którym podejmujemy się nowych rzeczy. Ten miesiąc dla wielu osób łączy się z nowymi planami i organizacją dnia. Uczniowie wracają do szkół, a dla wielu dorosłych ten okres jest również równoznaczny z końcem dni wolnych i stałym powrotem do pracy. W porównaniu z 2020 rokiem aktualnie mamy jeszcze dostęp do wielu lokali, które pozwolą nam urozmaicić ten powoli jesienny czas. W porównaniu z 2020 rokiem aktualnie rozrywką jest pójście na siłownie czy fitness. Jak zmotywować się do ćwiczeń po wakacjach?

Po długim okresie, podczas którego nie mieliśmy możliwości korzystania z profesjonalnych sprzętów na siłowni, czy też uczęszczania na zajęcia fitness dla wielu osób powrót do wcześniejszej rutyny może nie być takie proste. Warto także zwrócić uwagę, że coraz częściej występująca deszczowa pogoda także nie zachęca do wychodzenia z domu. Co więc dokładnie zrobić, aby ponownie zmotywować się do działania?

Odpowiednie ubranie na siłownie jako motywacja do ćwiczeń

Dla wielu osób jedną ze sposobów motywowania się do pójścia na trening jest zakup nowych ubrań do ćwiczeń. Dzięki kodom rabatowym do sklepu Nike będziemy mogli znacznie zaoszczędzić na naszych strojach na siłownię. Dobranie odpowiednich legginsów, które dopasują się do naszej sylwetki i nie będą nas krępować w wykonywaniu ćwiczeń często jest podstawą, jeśli chodzi o wygodę na siłowni. Aktualnie w sklepach mamy do wyboru często komplety, które nie tylko sprawdzą się podczas aktywności fizycznej. To, co ubieramy, często ma wpływ na to, jak się czujemy, dlatego warto zadbać o komfortowe rzeczy z myślą o treningu, które tylko zachęcą nas do wyjścia z domu.

Większa wydajność na siłowni dzięki zdrowym posiłkom

Chodzenie na siłownię dla wielu osób może być równoznaczne z całkowitą zmianą nawyków. Zaczynając ćwiczyć, często zaczynamy patrzeć na to, co jemy w ciągu dnia i czy jest to dobre dla naszego organizmu. Niektórzy rezygnują z większej ilości słodyczy na rzecz warzyw i innych zdrowych przekąsek. Łatwiej będzie nam zauważyć efekty naszej ciężkiej pracy na siłowni w momencie, w którym zwrócimy większą uwagę na posiłki, jakie spożywamy. Dla osób, które uważają, że nie mają czasu na przygotowywanie i wymyślanie zdrowszych przepisów pomoce mogą się okazać kody rabatowe do sklepu Maczfit. Dieta pudełkowa i zapłacenie za nią z góry za nadchodzące miesiące może spowodować, że nie będziemy chcieli rezygnować z karnetu na siłownię.

Kontrola wyników jako sposób do utrzymania motywacji

Inną satysfakcjonującą rzeczą, która może nas zachęcić do działania, jest monitorowanie naszych wyników. Chociaż czasem możemy się spotkać informacją ile dane ćwiczenia i zajęcia spalają kalorii, to jednak każdy człowiek jest inny i intensywność, z jaką będziemy je wykonywać może się różnić. Dlatego w pomiarze naszych wyników może się przydać krokomierz na rękę, który dzięki kodom rabatowym do sklepu Media Expert kupimy taniej. Urządzenie dostępne w różnych wariantach pomoże nam mierzyć poziom naszej codziennej aktywności fizycznej. Często aplikacje na telefonie, które się z nim łączą, pokazują nam nasze tygodniowe lub miesięczne wyniki, sprawiając, że na własne oczy możemy przekonać się, ile już osiągnęliśmy. Dodatkowym plusem takich zegarków jest to, że są one dostępne w różnych wariantach pod względem wyglądu i rozmiaru - każdy znajdzie więc coś dla siebie.

Warto pamiętać, że najtrudniej jest zrobić ten pierwszy krok. Jeżeli utrzymamy odpowiednią motywację i wejdziemy w tryb regularnych treningów, szybko będziemy mogli zobaczyć efekty naszej ciężkiej pracy, co później samo w sobie stanie się celem, dla którego będziemy chcieli ćwiczyć.

fot. Andrea Piacquadio z Pexels